Legevakten

Idag var det träff hos Vibeke och Lykke! Mycket trevligt med god mat och gott sällskap. Alla bebisar var lite smågriniga i starten, men det blev bättre med lite sömn, ialla fall från Evelinas sida. :) Max otur var det idag då vi hade planerat att gå ut först och sen snöar det. Morr. Imorgon ska det tydligen bli +10 grader, då SKA jag gå ut en tur med vagn och barn och njuta.
Här är en bild på dagens 4/5 bebisar:

Selma, Lykke, Evelina och Marie - Snö saknas på bilden.


Har i några veckor haft riktigt ont i vänster axel, klarar inte att lyfta den mer än 90 grader rakt ut från kroppen, och om jag håller något i handen klarar jag inte att lyfta den något alls, nästan. Det har blivit värre de 2 senaste dagarna. Håller Evelina i höger arm, hoppas inte det blir slitskader på den nu också... Berättade detta för mina "torsdagsvänner" och fick rådet att gå till läkaren! Väntar oftast in i det sista med att gå till läkaren men eftersom det har gjort så djävulskt ont det sista så valde jag att lyssna. Gick till Legevakten som faktiskt ligger på gatan parallelt med den vi var på idag. Fick vänta en stund pga. datafel, förseningar och lite till. Men jag fick nr. lapp 2 så det var inte länge när de väl började ta in patienter. Fick möta en kvinnlig läkare och hon tog, töjde och sträckte i armen. Hon konstaterade att jag hade inflammation i axelsenan. Usch. :C Men det var väl det jag räknade med. Så jag fick recept på en lindrande medicin.


Kommentarer
Postat av: Lise & Snø

Yay for Voltaren!

2011-04-01 @ 00:05:05
URL: http://bitsandparts.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0