En eftermiddag på balkongen

Som jag skrev igår så var det massa som skulle göras. Och tro det eller ej, men allt blev faktiskt gjort. Känns alltid skönt när lägenheten är nystädad, för då vet du att du inte behöver tänka så mycket på städning förän vid denna tiden nästa vecka. :)
Så efter jag hade gått en tur (blev faktiskt en "sväng" på 1 tim och 40 min) riktigt skönt väder ute! Blev en fin tur.
När jag kom hem efter promenaden åkte jag och Göran till Opsal kyrka och fyllde i några papper inför dopet. Så 1-2 veckor före dopet ska vi till kyrkan och ha ett möte med de andra som ska ha dop samma dag. :) Efter kyrkan åkte vi till Kiwi där jag köpte det sista inför idag (mammaträffen). Efter det så åkte vi så Göran fick tvätta sin bil. Det låg en Soft Wash ganska nära kyrkan så det passade utmärkt!

Väl hemma så satt vi en stund på balkongen, för det var riktigt varmt. Jag åt lite och Evelina åt lite, mammas gosis:




Riktigt gott när det kommer upp i de temperaturerna! Längtar till man kan ta av sig tröjan och få lite sol på magen som inte sett sol sen sommaren -09. :P
Ville inte sola gravidmagen för mycket, då jag hört att det inte är jättebra. Så nu ska den åter presenteras för solen! Yippie!

När solen gått bakom ett träd och vi insåg att den efter det skulle gå bakom ett hus = ingen sol fören nästa dag, så gick vi in. Jag tog fram saxar och "apparater", för Paul skulle komma och klippa sig.
Han var här ca 16.45. Massa prat och klipp! :

När Paul gått lagade jag mat. Stekte kycklingen som vi skulle ha till idag. Tog mig ett glas vin till maten och såg på Big Brother. Efter det var jag TRÖTT!

Gick upp 08.45 idag. Bakade muffins och lagade glasyr, det som vi skulle ha till dessert:

Yes! Det är en del socker och söta saker i dessa muffinsen, men som Lise sa: Det är värt att behöva gå 6 km för att förbränna detta.
Och jag håller med henne, detta är så nära orgasm i munnen som du kan komma! Och sååå enkelt att laga:

200g vit choklad
200g naturell kremost
200g smör
2 tsk vaniljsocker
5 dl melis/florsocker

Gör såhär: Smält chokladen. Smält smör till rumstemp. Blanda ihop alla ingredienserna.
Låt blandningen svalna en aning innan du "dekorerar".
PROVA!!!
Finns också massa andra goda söta recept på: http://www.detsoteliv.no/

Så tjejerna har gått för en timme sen ca. Selma hade lite ont i magen idag, tror vi. Eller så var det ryggen efter att ha varit på behandling. Stackars. Så Mari och liten traskade hemåt lite tidigare än de andra 3.
Min lilla gosis behagade inte vakna efter sin morgonlur fören efter 13 tiden, och kanske inte då heller om inte jag öppnat dörren och gått in ett flertal gånger. Vill såklart att hon ska vara vaken när hon har bebisbesök.
Jag tror och hoppas att tjejerna var nöjda med dagens mat (som var sallad, kyckling, pasta, oliver och lite andra tillbehör). Själv tyckte jag det smakade, blev dock sur över att ha köpt "fel" fetaost, som smakade allt för mycket. Så jag kastade det som var kvar! Vibeke och Karine höll med mig på den punkten! :)
Lise pratade om att hon skulle ner till den Grönsaksbutiken som ligger på Grönland till veckan som kommer, ska kanske försöka hänga på dit då så jag får köpt riktig fetaost som jag vill ha! :)
Tack för idag tjejer. Ser fram emot nästa gång vi ses!

Imorgon kl 14.10 ska jag vara i Strömstad och besiktiga bilen. Blir spännande att se hur det går. Skriver mer om det imorgon.

Trevlig torsdags-kväll folkens!


Kommentarer
Postat av: Lise & Snø

Jaaa, maten var helt fantastisk!

2011-03-29 @ 22:44:41
URL: http://www.flingly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0