Grå lördag

Idag var det lördag igen. Riktigt trist om man tittar ut. :/ Göran kommer snart hem och är ledig imorgon, som alltid på söndagar. :)
När han kommer hem ska vi se två avsnitt av BB som vi inte fick sett igår. Jag hade sovit dåligt och han skulle upp 03:30(!!!) då han börjar. Så det får helt enkelt bli två idag istället! Fan att man började se på den skiten igen. Jag fastnade alltså i samma fälla igen. Illa!
Ännu farligare när man kan se "Glashuset" gratis på LIVE. Uhh! :S

Senare ska vi åka ut och handla lite mat som vi ska ha ikväll. Älsklingen har beställt entrecote, bakpotatis, vitlökssmör och grönsaker! (det sistnämnda kan jag ha lagt till utan att fråga :P ).
Kan hända att en av Görans arbetskompisar kommer hit och äter lite också. Han ska också med till Kiel när vi åker så vi ska väl sitta och skratta och prata om hur mycket han kommer göra bort sig på båten, för frågan är i detta fallet inte OM, utan hur mycket. ;)

Nu ligger mitt lilla hjärta och sover. Hoppas hon får sova en stund. Igår kväll ville hon allt annat än sova. Så hon bingade samtidigt som oss. Slutade också att hon sov vid sidan av mig (läs; klistrad in till mig).
Hon fick lite gröt innan hon somnade nu (har förresten ökat på till 5 tsk per måltid, funkar perfa) och ca 100ml erstättning. Vatten är hon tyvärr inte så glad i. Men det är ju bara att ta lite extra vatten i när hon får ersättning. Tillräckligt med vätska får hon oavsett.
Någon som märkt att era bebisar blir helt igentäpta i näsan medans de sover? Evelina blir så tät att hon vaknar och skriker för att hon inte får andas. Så jag får ta fram min "makapär" som jag köpte på Apotek1 för ett tag sen och suga ut allt! :O Det måste ju ut! Stackars, inte är det favoriten det inte...


Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

VA? Hur fan skulle farmor ha tid till det? Sjukt dåligt. Är det för att våra ebbar är födda i slutet av året? Varför ska det påverka? Då ska man ju isf få vara mammaledig i ett helt år till.

2011-02-26 @ 16:11:27
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0