Barnmat

Igår fick Evelinis mat för första gången. Det blev inte potatis som jag hållit på å skriva om här i närmare en vecka om att vi skulle pröva å ge henne. Utan det blev gröt istället! Närmare bestämt Nestlé Risgröt. Hon var lite skeptisk i början, men hon fick i sig det lilla jag gav henne 1½ tsk. Vill inte börja för mycket med tanke på hennes mage. Och idag har hon inte bajsat än så jag kommer nog inte öka intaget om det inte kommer något ut. Tänk vad hemskt om hon skulle få förstoppning... :S
Har också massa burkmat på lager från Nestlé. Men det finns ju så mycket annat att prova!
Vilket märke är bäst egentligen?



                                    


Jag tror man får prova sig fram, det är ju trots allt barnet som ska tycka det är gott..,
eller det är ialla fall en fördel. ;)

Nu ligger min lilla prinsessa och sover. Hon var riktigt trött trots att hon sovit ganska länge. Men många uppvakningar, så ingen sammanhängande sömn efter kl 06 direkt. Men sen sov hon helt fram till 06 också, så jag ska ialla fall inte klaga. :P

Idag ska jag och Göran åka och träna, kl 16 måste det bli eftersom det är då som barnpassningen "öppnar".
Imorgon är det mammaträff igen! Shit, känns som jag precis skrev det.

Går tiden så fort? :S I så fall får jag gå och ta vara på den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0