Julkalender - första luckan!

Så var det första december. Vi har kommit till sista månaden av detta året! Är det inte helt otroligt och skrämmande hur fort tiden går?
Vad är inte mer passande att inleda min lilla julkalender på bloggen med just "Julkalender"!

När jag var liten älskade jag 1 december, varför? Jo, för då började det en ny julkalender såklart!
Mina favoriter är utan tvekan Sunes jul och Mysteriet på Greveholm!
Vilka/vilken tycker ni har varit bäst?

Tyvärr måste jag säga att julkalendrarna har blivit betydligt dåligare med åren.
- Det är för att du blivit äldre, du växer ifrån sånt... Bla bla bla!
Det kan inte stämma, för varje gång jag sätter på Sunes jul för att minnas tillbaka, så asgarvar jag. Därför kan jag säga, med endel medhåll, att det blivit dåligare med åren!


Iår (idag) kommer en ny, såklart, och jag kommer se på första avsnittet för att avgöra om jag ska se 23 dagar till eller helt enkelt dissa den, som jag har gjort de senaste åren. Ja, jag är kanske lite barnslig av mig som ser på julkalendern. Men jag tycker det är
mysigt! :)

Årets julkalender heter Tjuvarnas jul och är en klassisk julsaga i Charles Dickens anda.
Ni kan se den antingen kl 07.15 eller 18.45 på svt1.
Vi får se vad producenterna åstadkommit iår. :) Blir spännande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0