Julgran och julklappar - tjugoförsta luckan












Visst är det otroligt coolt med en vit gran, som denna ovan. Men hade jag valt det? Nej! Ni har säkert lärt er vid det här laget att jag är en traditionsmänniska. Och taditionen säger väl grön gran! Det är de mest naturliga ialla fall. Du hittar ingen vit gran ute (om den inte är täckt av snö), jag har ialla fall inte gjort det än. Dock hade jag kunnat tänka mig en grön gran som jag sprayar med fejksnö, det hade varit fint!
Jag är uppvuxen med plastgran pga. att min pappa var/är allergisk mot äkta, så för min del går det finst med plast. Men när jag pratat med andra så finns det inget som slår en äkta, för den luktar så gott. Men låt oss säga att det är både billigare och enklare att städa undan en plastgran.

Hur tänker ni gällande granen? Har ni gran överhuvudtaget? Plastgran eller äkta?



För min och familjens del gäller det - så många julklappar som möjligt - varje år! Trots att vi säger att vi inte ska ha så mycket julklappar nästa år, så blir varje år nytt rekord. Iår kommer det ligga (hos mamma) ca 150-170 julklappar i huset i lysekil! Det är rekord och det borde vara svårt att slå. Kan också tillägga att vi är 4 personer och våran lilla dotter på 1 år. Men jag älskar det! Massa julklappar, det är så vacker att se på. Massa olika papper och snören, stora och små klappar och mjuka och hårda! Jag lovar att jag ska ta bild på alla paket så ni får se att jag inte ljuger! ;)

Hur tänker ni, många och billigare eller få och dyra?

Kommentarer
Postat av: Leyla

Vi har ingen julgran alls, just nu bor vi i en etta så vi skulle inte ha plats, men när vi flyttar till större kommer inte jag vilja ha en gran i alla fall. Får se vad the boyfriend vill.



Låter du kassören i affären slå in paketen eller vill du göra det själv för att få det exakt rätt?

2011-12-21 @ 19:26:21
Postat av: Liza

Varken jag eller sambon är speciellt mycket för pynt och jag måste erkänna att jag är en såndär tråkig människa som inte gillar julen så mycket så här blir det ingen gran alls. Inte i år iaf. Jo tack magen har blivit bättre. Hoppas ni får en mysig jul! Kram Liza

2011-12-22 @ 00:32:04
URL: http://noliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0