Blodprov

Nu har jag och Evelina precis kommit hem från Ullevål. Kändes skönt att slippa vänta på en läkare, för då hade vi garanterat inte varit hemma nu. Jag ska ringa till Kvinnokliniken sen och få veta provsvar - nervös! Hoppas verkligen värdena är bra nu, för jag orkar inte mer sjukhus på ett tag. Bra att det finns - visst. Men det är tråkigt. Nästan läskigt.
Utanför huvudingången mötte vi Rezao, den gulliga tjejen som jag delade rum med en liten stund när jag kom in på Ullevål i tisdags. Trevligt återseende. Hon hälsade på Evelina och var så snäll och passade henne när jag var inne och tog blodprov. Och så väntade jag på henne när hon var inne. Håller också tummarna för hennes del idag!



Idag kommer bli en solig dag, det märks redan nu. Och härligt är det! Önskar egentligen att vi kunde göra som igår. Åka en tur till Vippetangen i Oslo och gå längs hamnkanten bort till Aker brygge. Riktigt skönt var det. Evelina tyckte dock inte det var så kul att ligga i vagnen hela tiden. Kanske hon har lust att sitta lite mer upp nu? Har inte provat det än. Skadar inte att prova.
Nu har vi också kommit till en period där det är jobbigt att välja ytterkläder när vi ska ut. Antingen så blir det för varmt, eller för kallt. Oftast så chansar man självfallet inte, utan klär hellre på henne lite extra. Tror dock att vi lyckats väldigt bra hittills, för hon har inte blivit genomsvett ialla fall. :)

Nu när Göran kommer hem får vi se vad som händer. Jag har otroligt stor lust att åka ut en tur.
More updates later!

Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

håller tummarna för att alla värden är som de ska!

2011-04-18 @ 11:01:36
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0