Städdag?

Ute är det sådär en 10 grader, som lika gärna skulle kunna vara 0 grader för att det blåser massa kall luft och småregnar.
Inne däremot, har jag det superbra! Här är det ca 20 grader och mysstämning för fullt! :) Det enda som inte är fullt lika mysigt var det jag vaknade till, och antagligen måste vakna till minst en vecka till. Det är en firm som håller på att slipa golven ovanför oss. Det är liksom en gång på utsidan av alla lägenheterna som är av sten, den gången är tydligen så hal att den måste slipas ner! Igår vaknade jag av det, idag vaknade jag av det... ja, lika bra att jag blir van. Fan, nu när jag är ledig. Kunde de inte gjort detta innan! :P De börjar inte förän kl 9 så jag ska väl vara nöjd. Ganska lagom tid att gå upp om jag nu ska få nåt gjort här hemma på dagarna. Men ni ser ju hur långt jag kommer, till soffan och Pc´n.
Jag har så mycket som jag vill få gjort innan hon kommer, därför blir inget gjort.
Lite av det som måste göras:
  1. Dammtorka (så länge solen inte ligger på går det bra... då förstår ni grejen va?)
  2. Dammsuga (detta är inte gjort på 2 veckor nu, det säger väl allt?)
  3. Byta/tvätta gardiner (detta gjordes ungefär vid denna tidpunkten förra året, så det börjar bli dags. Sen när Sally hade sin värsta period med hår-fällning satte det sig fast i gardinlängderna, inte fräscht!)
  4. Tvätta golv (jag ska inte gå in på detaljer...)
  5. Städa på toaletten! (har slarvat med det då jag inte haft någon vidare ork, nu är det på tiden! Jag ser dessutom hur det ligger damm i stora driver in under tvättmaskinen så den ska också fram, torkas av och ställas på plats igen. Usch va damm förökar sig...!)
  6. Torka ur kylskåpet (det var vi jätteduktiga med innan. Att ta ut alla matvaror som stod där inne och diska "alla delar", torka ur och så där. Men just det, det var innan jag blev gravid...)
Denna listan skulle kunna bli hur lång som helst och jag vill inte att folk ska avstå från att komma hit bara för att jag delar med mig av vad som inte är gjort och som måste göras. Haha!
Lene blev nog inte så väldigt skrämd igår ialla fall. :)
Trevligt att ha dig på besök gumman!

Aw, nu ligger Sally och snarkar på skötbordet <3 :')

Tänkte att jag skulle sätta ihop alla delar till nappflaskor och nappar som jag kokade igår. Sen vika ihop tvätt som är torr. Ni ser, det är mer än bara den listan som ska betas av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0