Helg varje dag

Då var det söndag igen. Märkligt att helgen alltid ska gå så himla fort. Okej att varje dag kan räknas som helg för mig. Men det är lite speciellt när Göran också är ledig, vilket förövrigt bara är på söndagar.
Efter en god frukost har vi får gjort lite småsaker som jag tyckte var nödvändigt.
Vi var över till Sverige igår en sväng. Köpte massa mat och andra nödvändigheter.
Började även julklappsinköpen igår vilket är skönt då vi i våran familj är helt galna när det kommer till den biten! ;) Fick nog köpt 20 st igår, minst. Kanske 25. Plus att jag hade köpt ca 20 sen innan, så nu är jag en bit på väg ialla fall... Alla tycker nog att detta låter helt galet. Men värdet på sakerna är det mer tanke över, än pengar.
Vilket väl är det viktigaste?


Vilken härlig bil Göran lånade igår till idag. Den nya Touranen är verkligen super! Ska ta bild av den och lägga in den här sen, för vi ska lämna tillbaka den senare idag.
Även med en mjuk och ny bil så är svängiga vägar jobbiga att åka på just nu, magen åker både fram och tillbaka. Så både jag och prinsessan i magen tyckte det var skönt att komma hem och sätta oss i soffan lite (efter 1½ timmes uppackning av alla inköpta varor såklart...). Det blev ingen sen kväll igår, vilket inte gjorde mig så mycket.

Nu ska vi snart iväg och ta en kaffe med Görans föräldrar och en kompis till honom. Detta går helt fint eftersom vi köper med oss kaffe och åker ner till hamnen och bara sitter i bilen typ. :) Skönt att bara komma ut en tur...
Här visar nu termometern +5C. Ungefär som i Sverige tror jag.
Nu ska jag in och ordna mig lite medans älsklingen åker och tvättar och tankar bilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0